2020. ápr 27.

Hogyan különböztesd meg magad a konkurenciától!

írta: Tóth András marketing
Hogyan különböztesd meg magad a konkurenciától!

Pozicionáld magad!

Azt kell kommunikálnod, hogy miben vagy másabb a konkurenciánál, hogy miben vagy jobb! Pl a Volvo autógyártók autóik a legbiztonságosabb ezt kommunikálják. Ezért akik biztonságos autót szeretnének venni. Ők Volvo autót vásárolnak. Neked is legalább 1 dolgot kell kitalálnod amiben különbözöl a konkurenciádtól. Ez lehet pl: hogy nálad szokásos 1 év garancia helyett 2 év a garancia mert te bízol a minőségedben. Vagy szokásos 3 nap házhoz szállítás helyett te egy nap alatt szállítod a termékeid.  

Alakíts ki csomag ajánlatokat!

A termékeidhez, szolgáltatásodhoz adj csomag ajánlatokat is. Csomagban jobban megéri megvásárolni a boltban a fogkrémet, desodort. Ugyanezt alkalmazd te is a
vállalkozásodban. Vegyél minimum 3-4 terméked, szolgáltatásod vagy vegyítheted ha mindkettő vállalkozás forma megtalálható nálad és adj ezekhez ajándékokat,
bónuszokat ami még vonzóbbá még csábítóbbá teszi az ajánlatod. Legyen minimum 3-4 csomagajánlatod.

És célcsoportoknak meghatározott csomag ajánlatot alakíts ki!
Egy 20 éves sportoló lánynak szimpatikusabb, és személyre szabottabb ajánlat, ha nekik fiatal sportoló nőknek összeállítot táplálék kiegészítő csomagot kínálsz. Nem mindenkinek jó, nem egy általános táplálék kiegészítőt kapnak hanem pont azt ami nekik kell.

Készíts ingyenes pdf-et, videó sorozatokat!

Egy szakmai fogásokat bemutató, vásárlók nagy kérdéseire, vevők problémáira válaszoló pdf vagy videó a szakértelmedet mutatja be, és bizalmat szavaznak neked akiknek tetszik az oktató anyagod. Konkurenciánál részletesebb, vagy nagyobb szakmai titkot árulsz el mint a versenytársaid. Ezzel a te stílusod mutatod be ami a te egyediséged.

Vállalj merészebb garanciát mint a konkurensed!

Ha a konkurencia egy év garanciát ad, akkor te adj két év garanciát, ha a te terméked vélhetően 2 évet is kibír. 
100% pénzvisszafizetés garanciára használd kreatívabban megfogalmazva. pl: Egy üveg bor vagy egy könyv nem akkora baj, ha egy napot késik. A barátság karkötő nem késhet! Árkon-bokron garantáljuk, hogy át tudod adni akkor, amikor szeretnéd!

Beszélj a víziódról!

A weboldaladon és a többi social media csatornádon is meséld el a követőidnek, hogy mi a víziód, a nagy miérted, hogy miért kezdtél el vállalkozni mi a nagy célod. Mond el, hogy mi a 3, 5, 10 éves célod. Ha ugyanaz a célod is mint a konkurensedé, még akkor is nem ugyanazon a módon, nem ugyanazon az úton akarja véghez vinni mint te és már ezzel is megkülönböztetted magad.

Meséld el a történeted!

Honnan indultál? Szegény családi környezetből kezdted? Rossz gyerek voltál gyerekként?
0 forintból kezdted a vállalkozást? Ezek mind nem szégyen leírni. Egy igazi hamupipőke stílusú sztori nagyon megható és egy őszinte emberi megnyilvánulás. Én is írtam egy ilyen sztorit és voltak olyan részek amikor elgondolkoztam, hogy ezt leírjam-e mert szégyellem, hogy a tinédzser korom nyarait diák munkával töltöttem egy kis plusz zsebpénzért, rájöttem, hogy ez nem szégyelni való, hanem egy felemelő pozitív példa, mert leírtam, hogy mindig azon vagyok, hogy megszerezzem amit szeretnék.
.

Találj ki egy szlogent!

A jó szlogenre ráismer a célközönséged, hogy nekik szól. Első, hogy szerepeljen a szlogenedben, hogy Kinek szolgáltatsz. Másodiknak szerepeljen benne, hogy mi a szolgáltatásod, vagyis, hogy Mit? szolgáltatsz. És a lényeg, hogy Hogyan szolgáltatod.
pl: nekem ezzel a bloggal a célom: Vállalkozóknak segítek, hogy ki tudják használni az online világ lehetőségeit, egyszerű online marketing stratégiákkal.

Ha nem is mind a 7 tippemet használod hanem 3-4 -et még akkor is jól megkülönbözteted magad a konkurenciától, és a követőid nagyobb bizalmat szavaznak neked, nem mennek át a konkurenciához mert tudják a viziód, ismernek, bemutatkoztál, leírtad, hogy hogyan segítesz nekik. A cél, hogy jobban ismerjen téged a követőid mint a konkurenciát és jobban megbízzanak benned.

Szólj hozzá